2011. április 14., csütörtök

Rakott krumpli gazdagon

Nagyon szeretem a rakott krumplit. Készíthető hússal és hús nélkül, takarékos és full extrás változatban, mindenféle finomsággal felturbózva. De szeretem azért is, mert jól elkülöníthetők az eltérő ízesítésű, "felszereltségű" részek, mégis egyszerre készíthető az egész. Lányaim ízlése ugyanis gyakran teljesen eltérő, így nem könnyű főzni nekik. Egyikük például szereti a hagymát, a másik ki nem állhatja, de a gomba vagy a csípősség kérdése is hasonló választóvonal. Ezúttal azonban az "egységes" változatot készítettem el.

A piacon egy kilónyi nem túl fűszeres kolbászt vettem, és nagy örömömre szép mangalicaszalonnát is találtam. Az egyik hentesnél kolozsvári szalonna húsos széléből is kértem bő egy kilót. Tojás, sok tejföl, reszelnivaló sajt, pár fej vöröshagyma, póréhagyma, fűszerek (só, bors, kakukkfű), hogy a legfontosabbakat soroljam.



A krumplit héjában megfőztem, felkarikáztam. Feldaraboltam a húsféléket, szeletekre vágtam a hagymát és a főtt tojásokat, lereszeltem a sajtot, mindent a szokásos módon. Egy-két kisebb almával is gazdagíthatjuk, érdemes kipróbálni!

Egy nagyobb tepsit kizsíroztam (lehet olajozni is, de más lesz az íze), majd a hozzávalókat rétegezve elrendeztem. Jó félliternyi tejfölben elkevertem két tojást, került bele só és bors is, majd ráöntöttem az egészet az előkészített krumplira.


 20-25 percnyi sütés után újabb tejfölös-kefíres öntet ment a tetejére, ezúttal nagy adag reszelt sajttal összekeverve. A terítés és egy üveg 2009-es Tokaji Furmint kinyitása közben éppen tálalásra kész állapotba került. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése